/Files/photogallery/60344612.jpg


Спортивне свято "Козацькі розваги"


(підготувала Авраменко Н.О.)

/Files/images/foto/zanyattya/IMG-2ec0eb10f9626a841962a333954c4580-V.jpg /Files/images/foto/zanyattya/IMG-fb3d0f5ebc10357b4eea2c427a0eba4b-V.jpg /Files/images/foto/zanyattya/IMG-e4cd3e908918a811282f0d9b4a48cdd1-V.jpg /Files/images/foto/zanyattya/IMG-98b69be62c295d8938eda5fc5ea973d8-V.jpg /Files/images/foto/zanyattya/IMG-7a0075dfe4d93f3d2f954b64c273cfd8-V.jpg /Files/images/foto/zanyattya/IMG-6850d16b375f48382d66b9d697bf5506-V.jpg


екскурсія до осіннього парку...

/Files/images/ekskursya/IMG-962903a9e8237d9e7b1358324dc159dd-V.jpg /Files/images/ekskursya/IMG-7800dd76c82a04ebbf1ac9c409f3a986-V.jpg /Files/images/ekskursya/IMG-4835314425f614732a873ab4ca5f14ce-V.jpg /Files/images/ekskursya/IMG-6fc73ee24f9544cb3475742043a38b4d-V.jpg

Інтегроване заняття в старшій групі

«Дітям про Шевченка»

(підотувала Дронь О.П.)

/Files/images/P3262278.JPG/Files/images/P3262273.JPG

Програмовий зміст:Поглиблювати знання дітей про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка. Виховувати любов до краси поетичного слова , викликати бажання вивчати твори поета ,розуміти їх зміст. Попередня робота: вивчення віршів поета, Хід заняття

Вихователь:
Щовесни , коли тануть сніги І на рясті грає «веселка» Повні сил і живої снаги , Ми вшановуємо пам'ять Шевченка. Саме в такий березневий світлий час яскраво засяяла над Україною зірка Т.Г.Шевченка – пророка, поета , художника. Сьогодні ми зустрінемося з великим українським поетом Т.Г.Шевченком. А чому саме зараз? Бо день народження і день смерті його стоять поряд 9 – 10 березня. Між цими двома березневими днями 47 років життя , яке стало славою і гордістю українського народу. Сьогодні ми звертаємося до поета , який став для України заповітною думою , її без-смертною піснею. Тож нехай вогонь його душі ( запалюю свічку ) запалить у наших серцях іскорку віри , надії , любові до рідної землі , свого народу. - Придивіться до портрета Т.Г.Шевченка. І ви обов'язково зустрінетесь з його сумними очима , в яких затаїлись невиплакані сльози , біль і печаль. Високе чоло свідчить про високий розум. Ми ніби відчуваємо , як його переповнюють думи. Про що ж він мріє? А мріє він про свою долю безталанну , про далеких рідних людей , про Україну. Багато років на Україні було кріпаки і пани. Кріпаки – убогі, неписьменні люди мусили важко працювати, задарма, на пана. Пани зневажали своїх кріпаків, крім того ,що заставляли їх працювати , били і навіть могли продати або подарувати іншому панові . і саме в той час народився Т.Г.Шевченко В похилій хаті край села , Над ставом чистим і прозорим , Життя Тарасику дала Кріпачка – мати , вбита горем. Народився Тарас Шевченко в селі Моринці на Черкащині у бідній родині . Батька Тара-са звали Григорій Іванович, а матір – Катерина Якимівна. Жили вони в злиднях, багато працювали, щоб прогодувати сім’ю, а сім’я була чимале-нька – п’ять сестричок Тарасових і двоє братів. А звали їх: Катерина, Ярина, три Марії, Микита і Йосип. Старша сестра Катерина була Тарасові за няню. Вона доглядала меншеньких дітей, го-дувала їх, коли батьки працювали на панському полі, поралася в хаті й надворі. Тарас дуже любив свою сестричку-няню, слухався її. Він був допитливий, вразливий, усім ці-кавився. Любив малий Тарас бавитися з дітворою, а ще більше слухати казки, пісні. Прийде, бувало, мати з роботи, сяде відпочивати, згорнувши свої натруджені за день руки, а він до неї горнеться, просить казку розказати, пісню заспівати. А ще більше лю-бив Тарас розповіді діда Івана Шевченка. Слухати його збиралася не тільки сім’я Шев-ченків, а й багато сусідів. Дідусь розповідав про героїв, які боролися за правду, за кра-ще життя простих людей, розповідав про повстання селян-кріпаків проти панів. Опові-дання діда Івана будили у Тараса думи про долю кріпаків. Дитяча радість Тараса потьмарилася горем ще в дев’ять років, коли померла мама. А через два роки помер і батько. Ось, як про це пише Шевченко: Там матір добрую мою Ще молодую у могилу Нужда та праця положила. Там, батько, плачучи з дітьми, А ми малі буди і голі, Не витерпів лихої долі, Умер на панщині, А ми-розлізлися межи людьми, Мов мишенята… І почалося страшне сирітське життя. Тарас оселяється у дяка в школі - як школяр і дяків помічник. Він за те що вчився мусив виконувати всю роботу в школі та вдома у дяка. Небагато пройшло часу, але багато змінилося в житті хлопця. Він відчував потяг до поезії, малярства. В 14років його забирають працювати до поміщика - пана Енгельгарда. Важкими були його дитячі роки. - Почав писати вірші Тарас ще в дитинстві. Перша його збірка вийшла під назвою «Кобзар» . Знаєте чому? Коли Тарас був малий, він любив слухати пісні про народ, його життя. Ці пісні співали дідусі і грали на кобзі. Їх називали кобзарями. А Шевченко писав вірші про народ і то-му назвав свою книгу «Кобзар». Всьому світові відома ця збірка Вірші Шевченка перекладені різними мовами - Діти, чому ця книга називається «Кобзар» ? (відповіді дітей ) - Діти, а які вірші Т.Г. Шевченко ви знаєте? (діти читають вірші)

/Files/images/P1252076.JPGІнтероване заняття з економічного виховання "Скарбничка економіки"/Files/images/P1182052.JPG/Files/images/P1182046.JPG/Files/images/P1182062.JPG

14.03.2017р. Інтегроване заняття з економічного виховання "Скарбничка економіки" (підготувала вихователь Дронь О.П.) (середньо-старша група)

Мета: ознайомити дітей з поняттям “економіка”, визначити її місце і роль в житті людини, сприяти виникненню інтересу до економічної сфери життєдіяльності.

Матеріали: зображення мишеняти Економіка, м’ячик. Картки із зображенням різних предметів: скарбничка, каса, завод, квітка, банк, гроші, іграшки, морозиво, телевізор тощо. Картки з великими барвистими буквами: “Е”, “К”, “О”, “Н”,“О”, “М”, “І”, “К”,“А”.

Хід заняття:

Вступна частина. (Направлена на позитивне сприйняття матеріалу.)

Вітання долоньками. Діти, зазвичай ми вітаємося з вами за допомогою нашого голосу. Ми говоримо один одному “Здрастуйте!”, “Добридень!”, “Привіт!”, “Добрий ранок!”. А зараз давайте спробуємо привітатися за допомогою наших долоньок, неначе вони уміють розмовляти.

Термінологічна частина.

Бесіда – роздум. Діти, хто-небудь знає, що означає слово “економіка”? Де і від кого ви чули це слово?

– Як ви вважаєте, це наука про різні розваги (солодощі, іграшки, гойдалки) або це серйозна наука (про гроші, різні товари, заводи й фабрики)?

– Подумайте і спробуйте визначити, що ж вивчає ця серйозна наука “економіка”.

Вихователь знайомить дітей з персонажем розповіді. Сьогодні у нас в гостях незвичайний герой. Це мишеня Економік. Воно допоможе нам познайомитися зі складною наукою економікою. Але спочатку давайте послухаємо історію, яка з ним відбулася.

(Вихователь зачитує дітям розповідь.)

Бесіда за розповіддю. Подумайте та скажіть, за допомогою якої науки вирішило допомогти дядечкові Клоунові мишеня Економік?

– Як ви вважаєте, що потрібно робити дядечкові Клоуну, щоб досягти успіху й стати забезпеченою людиною? Порадьте дядечкові Клоунові, яку науку він повинен вивчити з мишеням.

Вихователь розглядає з дітьми поняття “економіка”. Як ми вже визначили разом з вами, економіка – це наука про господарювання за правилами. Цю науку повинні вивчати і дорослі, і діти. Дитина – для того, щоб стежити за своїми речами (іграшками, одягом, книжками). Скажіть, а у вас є власні речі? Як ви поводитеся зі своїми речами?

– Економіка потрібна дорослим для того, щоб знати, скільки потрібно виготовляти різних товарів (їжі, одягу, іграшок), щоб усього вистачало кожній людині й не залишалося зайвого.

Фізкультурна хвилинка.

Бесіда – роздум. Закрийте оченята й уявіть, що в нашому місті зникла наука економіка. І ось на хлібному заводі не знають, що виготовляти. На прохання дітей, замість хліба виготовили іграшки. Як ви вважаєте, що трапиться, якщо в хлібному магазині продаватимуть тільки іграшки?

– Виходить, що економіка допомагає дізнатися дорослим, що саме потрібно виготовляти і для кого.

– А зараз уявіть, що на молокозаводі не знають скільки, у нашому місті дітей. І ось на дитяче свято виготовили по 100 кг морозива на кожну дитину. Звичайно ж, діти об’їлися й захворіли. А все через те, що дорослі не вивчали економіку й не знали скільки виготовляти морозива. Отже, економіка допомагає знайти відповіді на питання: “Що виготовляти?”, “Для кого виготовляти?” і “Скільки виготовляти?”.

Ігрова апробація матеріалу.

Гра – узагальнення “Усе це економіка”.

Правила гри. Вихователь пропонує дітям усно визначити, чи є названі поняття предметом вивчення економіки. Відповідає дитина, що отримала м’ячик від вихователя (гроші –так, це стосується економіки; професії – так, це стосується економіки; м’яч –ні, але якщо з ціною, то стосується).

Економічні пазли “Складові економіки”.

Правила гри. Вихователь показує картки із зображенням різних предметів, а діти повинні визначити, чи відноситься предмет до вивчення економіки.

Скарбничка – так. Гроші – так. Квітка – ні (а якщо квітка з ціною, то так).

Варіативна частина. (Цю частину заняття вихователь проводить за власним розсудом.)

Робота над прислів’ями. Вихователь пропонує дітям пригадати прислів’я про працю та її значення для людини .

Зображення предметів. Дітям пропонується намалювати предмети, які вивчає економіка.

Розумова діяльність. Дітям пропонується всім разом скласти слово “економіка” з барвистих букв “Е”, “К”, “О”, “Н”, “О”, “М”, “І”, “К”, “А”.

Вихователь показує дітям зображення заводу, банку, грошей і пропонує відповісти на такі питання:

Скільки зображено монет?

Порівняєте розмір зображених монет. Яка монета найбільша?

Назвіть кількість труб розташованих на заводі.

Яка кількість вікон знаходитися на будівлі банку?

Порівняєте кількість вікон і труб. Чого більше? На яку кількість більше / менше?

Заключна частина.

Прощання долоньками. Прощання відбувається аналогічно вітанню.

Розповідь про мишеня Економіка

Жило у одного не дуже акуратного дядечка Клоуна в його цирковій комірці мишеня Економік. У кімнаті Клоуна завжди панував безлад: розкидані, поламані іграшки, не митий посуд, брудні вікна і підлога. Кожного тижня дядечко Клоун вимазував або псував свої туфлі для виступу, і тому йому доводилося постійно купувати нові туфлі.

І ось коли грошей майже не залишилося, а в кімнаті панували безлад і сміття, дядечко Клоун сів і гірко заплакав.

Раптом з нірки з’явилася голова мишеняти Економіка.

– Не плач. Я знаю, як тобі допомогти!

Дядечко Клоун здивувався і запитав:

– Хто ти? І як ти можеш мені допомогти?

– Я мишеня Економік! Живу в нірці в тебе в комірці. Я допоможу тобі правильно вести господарство, щоб у тебе в будинку завжди був достаток і порядок. Але для цього ти повинен вивчити науку, яка називається Економіка.

– Звичайно ж, я згоден! – закричав дядечко Клоун, – давай з тобою дружити!

І з тих пір мишеня Економік допомагає дядечкові Клоунові вести господарство за допомогою науки економіки.

Прислів’я та приказки для обговорення (див. додаток Д)

Хто дбає, той і має.

Хто не працює, той не їсть.

Хто хоче багато мати, тому треба мало спати.

Всяк дім господарем красний.

Працелюбство ─ грошове дерево; бережливість ─ скатертина-самобранка.

Народні порівняння

Будь багата, як земля, здорова, як вода, весела, як весна, робоча, як бджола.

Тиждень з Безпеки життєдіяльності дітей:

Яцків В.В. провела заняття на такі теми:
"Транспорт возить пасажирів"
"Хто керує транспортом?"
"Добрий друг наш - світлофор"

/Files/images/objd/IMG-56f1303b783c3bbe0f82b78ee67fbb53-V_593x800.jpg/Files/images/objd/IMG-c06fe4894aedfa6932c7ae5d3e350d66-V.jpg

Авраменко Н.О.провела заняття на такі теми:
"Пожежа на дорозі!"
"Небезпечний рух на дорозі"
"Біда навчить"

/Files/images/objd/IMG-2e7a3a6d668be34f4efd153118f5742f-V.jpg/Files/images/objd/IMG-9f0e742a6b0353e14eb5c877ce171e44-V_800x593.jpg

Був оформлений куточок з безпеки життєдіяльності дітей очима самих дітей!!!
/Files/images/objd/IMG-71f3e8b3fbd2383068ca581cd88f7c60-V.jpg/Files/images/objd/IMG-f7ede982512aea3400f1d8c3a97b73ad-V.jpg/Files/images/objd/IMG-d7817e3179df0eae506eed687c39618c-V.jpg

Заняття з художньо – продуктивної діяльності (аплікація)

Тема: «Скатертина» (ясельно – молодша група)

Вихователь: Авраменко Н. О.

/Files/images/foto/zanyattya/20170411_095601.jpg/Files/images/foto/zanyattya/20170411_095635.jpg

Тематичне заняття з художньо-продуктивної діяльності (художня література) у середньо-старшій групі

Тема: "Видатний українець - Т.Г. Шевченко"

Вихователь: Дронь О.П.

 Видатний= Видатний=

Заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування у ясельно-молодшій групі

Тема: "Подорож до весняного лісу"

Вихователь: Авраменко Н.О.

/Files/photogallery/20170315_092303.jpg/Files/photogallery/20170315_093758.jpg

Мета: учити дітей складати невелике описове оповідання разом з вихователем; активізувати вживання в мовленні різних частин мови: іменників, прикметників і дієслів; сприяти розвитку психічних процесів і позитивних емоцій; виховувати активність, ініціативність.

Попередня робота: спостерігати за весняними явищами в природі, першими квітами, комахами; проводити гру «Паровозик».

Матеріал: предметні картинки із зображенням комах та сюжетна картинка «Весняний ліс», презентаційний матеріал весни, ноутбук.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Психогімнастика

У людей бувають різні настрої.

Іноді буває сумно, покажіть, як вам сумно.

(Діти роблять сумні обличчя)

А буває дуже весело. Покажіть як вам весело.

( Діти посміхаються)

ІІ. Основна частина

Вихователь: Діти, хто залетів до нас у групу? (Кар – кар – кар!) Ворона Каркуша прилетіла до нас із запрошенням мандрівки у весняний ліс.

- Як нам дістатися лісу, адже він знаходиться далеко?

- Ми поїдемо на потягу.

Паровозик наш біжить,

Паровозик наш пихтить,

Вирушає потяг точно

І везе собі садочком

Всю веселу дітвору.

Ту – ту – ту, у – у – у!

- Ось ми і дістались лісу. У лісі завдяки весні відбуваються значні зміни.

Розглядання сюжетної картини «Весна у лісі»

Чуєш? Жебонять струмочки!

Чуєш? Цвірінчать пташки!

Глянь! Бруньки он на гіллі..

В синім небі – журавлі

Перші проліски цвітуть,

Перші джмеликі гудуть.

Це прекрасна й чарівна

В гості йде до нас весна!

Скоро прилетять в гаї

Голосисті солов'ї,

Будуть радо щебетать,

Будуть весноньку вітать.

(Т. Королоьва)

- Діти ми у лісі. Нас уже зустрічають жителі лісу. Хто це? (Білочка, лисичка і ведмідь)

- Як виглядає лисичка?

- Як ходить лисичка? Вона замітає хвостом сліди, щоб ніхто не здоганявся, що вона вистежує здобич.

(Діти зображають ходу лисиці).

- Як подає голос лисиця? Вона промовляє: «Тяв – дзявк!».

- Як виглядає ведмідь? Він ходить ось так.

(Діти зображають ходу ведмедя)

- Який голос подає ведмідь? Він промовляє: «Ур – ур!»

- Ведмідь прокинувся від зимового сну. Він спав усю зиму.

- Як виглядає білочка?

- Що робить білочка? Вона гризе горішки і стрибає з гілочки на гілочку.

Показ Слайдів про весняний ліс та весну.

Звертати увагу дітей на слайди та вчити їх уважно розглядати.

Вправа для розвитку дрібної моторики рук

Їде білка своїм возом,

Каже: «Я підвезти можу

Лисичку – сестричку,

Горобчика, синичку,

Ведмедя товстоп'ятого,

Ще й зайчика вухастого».

- Зараз гарно у весняно лісі. З'являються перші квіти - сині проліски.

Я пролісок синенький,

І перший на весні

Сказати вам раденький:

«Кінець! Кінець зимі!»

З – під снігу мій листочок

До сонця простягну

І ніжний мій дзвіночок

Вітатиме весну.

(Катерина Перелісна)

- Літають комахи: жучки, метелики. Літають бджілки, дзижчать, збирають пилок.

Вихователь демонструє картинки із зображенням комах, а діти зображують комах і тварин.

ІІІ. Підсумок

Гарно у весняному лісі та час повертатися до садка.

Діти йдуть, повторюючи пісеньку про паровозик.

Паровозик наш біжить,

Паровозик наш пихтить,

Вирушає потяг точно,

І везе собі садочком

Всю веселу дітвору.

Ту – ту – ту, у – у – у!

Додатковий матеріал

Пісня «Проліска»

Я – перша квіточка весни,

Я – пролісковий цвіт.

Я пережив зимові сни

І знов родився на світ.

У мене очі голубі,

Такі, як небо синь.

Росту між кленів, між дубів,

Люблю і сонце й тінь.

(М. Познаньська)

Заняття: логіко – математичний розвиток

Вихователь: Авраменко Н.О.

Тема:Число вісім. Цифра 8. Склад числа вісім. Піраміда. (старша група)

Мета: продовжувати формування уявлень про число та його склад; ознайомити з цифрою 8; вправляти в умінні співвідносити цифри з кількістю предметів; вправляти у викладанні цифрового ряду; продовжувати вправляти в умінні орієнтуватися в заданому напрямку; закріплювати знання про форму предметів; ознайомити з геометричною фігурою пірамідою; розвивати спостережливість, логічне мислення, уміння обґрунтовувати свою точку зору; виховувати працьовитість та самостійність, повагу до товаришів.

Попередня робота: дидактичні ігри («Склади ціле з частин », «Порівняй», «Обери предмети, потрібні до цієї фігури»); розглядання різних видів транспорту, глобусу та фотокарток людей різної національності; бесіда про різні країни тощо.

Матеріал: ілюстрації дітей різних національностей; картки з цифрами 1 – 8; глобус; ілюстрації єгипетської піраміди; «чарівний мішечок» з об'ємними геометричними фігурами; фігури пірамід; різнокольорові кружечки (для кожної дитини); прямокутний або квадратний шматок тканини білого кольору; великі пласкі геометричні фігури.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Вихователь виставляє перед дітьми глобус.

- Глобус – це макет нашої планети Земля. На ній розташовано багато континентів, країн.

ІІ. Мотивація

- Вирушимо у подорож та дізнаємося, хто живе на планеті Земля.

Вихователь з дітьми рухається групою.

ІІІ. Основна частина

Вихователь демонструє дітям ілюстрацію дівчаток різних національностей.

- Скільки дівчаток на малюнку? (семеро)

Додамо зображення дівчинки в українському національному одязі. Скільки дівчаток додали? (одну) Скільки тепер дівчаток? (восьмеро) Як одержали число вісім? Число вісім позначаємо цифрою 8.

Вихователь демонструє картку з цифрою 8.

- Знайдіть серед своїх карток цифру 8. Обведіть її пальчиком по контуру. Намалюйте її в повітрі.

Вихователь роздає дітям аркуші із котру ром цифри 8 і пропонує прикрасити цифру за допомогою фломастерів намалювати квіточки , зірочки тощо.

Дидактична вправа: «Виклади по порядку»

Вихователь пропонує дітям викласти ряд цифр у певному порядку. Між завданнями робити паузи.

- Знайдіть цифру , що :

- Позначає кількість, меншу ніж дві одиниці;

- Стоїть між одиницею і трійкою;

- Більше ніж 1 на дві одиниці;

- Є відповіддю на приклад 2+2;

- Передує цифрі 6;

- Стоїть після 5;

- Розташовано між 6 і 8;

Дидактична гра: «Що їде, пливе і літає?»

- Нашим дівчаткам уже час повертатися додому, до своїх країн. Яким чином вони

Можуть дістатися додому, адже ми бачимо, що на глобусі між країнами розташовані моря, скелі, океани, гори, ріки?

- Так, їм у пригоді стане транспорт. Який транспорт ви знаєте? Розташуймо транспорт по місцях.

Вихователь показує ілюстрації різних видів транспорту: потяг, літак, гелікоптер, повітряну кулю, корабель, яхту, пароплав, човен, машину, автобус, вантажівку тощо. Діти по черзі називають (Що їде, пливе, літає?)

Дидактична гра: «Подорож додому»

- Одна дівчинка поїхала автобусом, решта – потягом. Викладіть, будь ласка, перед собою один синій кружечок і сім червоних .

- Скільки їх усього? (8) Так , число вісім складається із двох менших – 1і 7. Можливо, дві дівчинки поїхали потягом, і 6 – полетіли літаком. Викладіть перед собою 2 синіх кружечка і 6 червоних.

- Скільки їх разом (8) число вісім складається також із 2 і 6. А що було б, якби троє дівчинок летіли літаком, а п’ятеро - їхали автобусом? Викладімо 3 синіх та 5 червоних кружечків.

- Що можна сказати про склад числа вісім, адже разом скільки кружечків?(8) Вісім складається з 3 і 5. Можливо, що четверо дівчаток поїдуть потягом і ще четверо вирушать на кораблі. Викладіть відповідну кількість кружечків.

- Скільки їх разом? (8) Число вісім складається з двох четвірок.

Ознайомлення з геометричною фігурою – пірамідою

- Чи помітили ви, зважаючи на попереднє завдання, що наша україночка також поїхала. Як ви гадаєте, куди вона вирушила? Насправді вона поїхала у далеку країну – Єгипет поглянути на піраміди.

Вихователь демонструє ілюстрацію пірамід Єгипту.

- Єгипетські піраміди – відома на весь світ історична пам'ятка. Погляньте на одну із таких пірамід. Як вона виглядає? Якими є особливості? Ось її зображення.

Вихователь демонструє зображення піраміди.

- В її основі – квадрат, а сама вона схожа на трикутник.

Дидактична гра «Упізнай фігуру»

Вихователь дістає «чарівний мішечок» з об'ємними геометричними фігурами, пропонує дітям визначити фігуру в мішечку на дотик, назвати та викласти фігуру. Діти порівнюють піраміду з іншими фігурами.

Порівняйте піраміду з іншими фігурами. Чим вони схожі? (Піраміда може стояти, як куб і циліндр; у неї є сторони, як у куба, але на неї не можна нічого покласти й поставити, як на циліндр.)Піднесіть піраміду до дзеркала. Яку геометричну фігуру ви побачили? (Трикутник).

ІV. Підсумок

- Назви яких країн ви запам’ятали? Скільки іноземних гостей ми бачили?

- У яку країну вирушила наша україночка?

- Що вона там побачила?

- На що схожа геометрична фігура піраміда?

- Назвіть її особливості.

- З якою цифрою ви ознайомилися?

/Files/images/foto/P2061415.JPG/Files/images/foto/P2061416.JPG

Заняття: ознайомлення з соціумом

Вихователь Яцків В.В.

Тема: « Смачний обід »

Мета:формувати в дітей уявлення про певні трудові дії кухаря, про предмети якими користується він під час роботи. Закріплювати вміння дітей вести діалог з дорослими, відповідати на запитання, робити висновки, судження ; учити уважно слухати і спостерігати – називати слова – назви, слова дії, збагатити словник дієсловами , спонукати чітко і виразно повторювати їх за вихователем. Виховувати повагу до професії кухаря.

Матеріал: кухонний посуд (каструлі, чайник, ополоник, тарілки, дощечка, ложки, ніж, та інші); овочі та фрукти (цибуля, морква, картопля, капуста, помідор, лимон, апельсин, яблуко, груша).

Базові слова: «кухар», готувати, слова що означають назви посуду.

Попередня робота: проводити ігри з посудом в іграшковій кухні, спостереження за приготуванням їжі вдома, екскурсія на кухню.

/Files/images/foto/zanyattya/1.jpg/Files/images/foto/zanyattya/2.jpg

Хід заняття

І Організаційний момент

Вихователь: Діти привітаймося!

Психогімнастика.

Здрастуйте, долоньки! (Плескання в долонні)

Здрастуйте, ніжки! (Притупувати ногами)

Здрастуйте, щічки! (Поглажування щічок)

Здрастуйте, губи! (Змикати і розмикати губи)

Здрастуйте, зубки! (Поклацати зубами)

Здрастуй, мій носик! (Погладити носик)

Здрастуйте діти! Доброго дня вам всім!

ІІ Основна частина

-Діти, що ви їли на сніданок? Він був смачним?

Ахто його приготував? –Це готував кухар.

Вихователь показує дітям ілюстрації «Кухар» та читає вірш.

Кухар у дитячому садку.

Наш кухар, ніби боровик,

Надів біленьку шапку.

Готує нам він холодник

І запікає бабку.

Смачний у кухаря пиріг,

Чудова каша манна.

Він дбає про здоров'я всіх –

Йому подяка й шана.

М. Познанська

Вихователь: Малята, про кого розповідається у віршику? ( Про кухаря!) Хто зображений на малюнку, що перед вами? (Кухар). У нас в дитсадку є кухар? (Так). Де він працює? (На кухні). Чим займається на роботі кухар? (Готує їжу для малят). Які страви готує для вас кухар? Чи подобається вам ті страви , які готує кухар в дитсадочку? Які з них найбільше вам до смаку? (Відповідь дітей).

А в кухаря, малята, є помічників багато. І всі вони йому стають в нагоді під час готування сніданку чи обіду. Давайте ж роздивимося ці предмети та розберемося,для чого вони потрібні, що можна робити ними. (Розглядання різних предметів).

Дидактична гра: «Що це і для чого?»

На кухні є кухонний посуд . Як він називається? А що це таке?

-Це сковорідка. Що готують на сковорідці? Так смажать – котлети, зрази, омлет.

-Це каструля. Що варять у каструлі? (Суп, борщ,кашу, узвар).

-Для того щоб їсти суп, потрібно його насипати у тарілку. Чим наливають суп?

-Зараз нам кухар зварить борщ і ми його будемо їсти. Допоможемо кухареві зварити борщ?

Дидактична гра: «Зваримо борщ»

-Що необхідно кухареві для борщу (Овочі).

-Так для борщу потрібна морква, буряк, капуста, картопля, цибуля, томат- помідор.

-(ім'я дитини…), візьми картоплю і поклади на тарілку. Що ти взяв? Куди поклав?

-( ім'я дитини…),візьми моркву і поклади на тарілку. Що ти взяв? Куди поклав?

-Кухар візьме всі овочі та помиє їх.

-Покажіть , як він їх митиме.

-Потім він їх почистить і поріже.

-Що для цього потрібно кухареві?

-для цього потрібні дощечка і ніж.

-Куди кухар покладе нарізані буряк, моркву, картоплю?

-Так , овочі він покладе у каструлю і зварить борщ.

-Що варитиме кухар?

-Коли борщ ми зварили, то можна всіх запрошувати їсти.

Мамо, тату, бабо, дід!

Йдіть до хати вже обід.

Я сама вже стіл накрила,

Борщ усім нам наварила.

Ось попробуйте – смачного!

Ви не їли ще такого.

-Ще кухар варить компот.

-З чого він готуватиме компот?

-Так, для цього він візьме яблука, груші, вишні.

Допоможемо йому?

Дидактична гра «Фрукти»

Аналогічно як до попередньої гри тільки з фруктами.

ІІІ Підсумок

Чи сподобалося вам допомагати кухареві? (відповідь дітей).

Так , а в же ж ви молодці, ви гарно допомагали кухареві та багато чого дізналися нового.

А я вас за старанну працю пригощу фруктами – ось візьміть по ласуйте малята.

/Files/images/foto/zanyattya/3.jpg/Files/images/foto/zanyattya/4.jpg/Files/images/foto/zanyattya/5.jpg/Files/images/foto/zanyattya/6.jpg/Files/images/foto/zanyattya/9.jpg

Заняття по ознайомленню з природним довкіллям

Вихователь Дронь О.П.

Тема: «Зимові явища в природі»

Мета: формувати у дітей позитивне ставлення до навколишнього світу на основі емоційно-чуттєвого досвіду; викликати цікавість і допитливість щодо пізнання природи; продовжувати ознайомлювати зі змінами, що відбуваються в природі з настанням зими (у тваринному та рослинному світі); закріплювати уявлення про характерні ознаки зими в живій та неживій природі; формувати вміння виділяти істотні ознаки в об'єктах природи; узагальнювати знання про властивості снігу і стани води; виховувати вміння бачити і цінувати красу природи у зимовий період.

Попередня робота: спостереження за зимовими явищами під час прогулянок,розглядання ілюстрацій характерних ознак зими; читання художніх творів про зиму.

Матеріал: паперові сніжинки, картки із зображенням хмари, сонця, дерева, пагорба, будиночка, пташки, білочки, в окремих конвертах – розрізані паперові сніжинки (за кількістю дітей)

Хід заняття:

Організаційний момент

Звучить музика зимового лісу ( аудіозапис хуртовини)

Завірюха

Звечоріло. Ніч заходить, Ось схопилась хуртовина,

Місяць з хмари не виходить; Закурилася долина,

Ані зіронька не мріє, І кипить мороз у полі.

Тільки сніг кругом біліє. На просторі та на волі.

Основна частина

Вихователь пропонує дітям послухати казку про пригоди маленької Сніжинки.

Жила-була маленька Сніжинка. Ось така.

Вихователь показує паперову сніжинку.

- Як можна її описати? Разом зі своїми сестрами Сніжинка жила у великій пухнастій хмарі. Ось у такій.

Вихователь виставляє на дошку картку із зображенням хмари.

- Мати – хмарка дуже любила своїх донечок. Вона обережно носила їх над землею і все показувала і розповідала їм. А Сніжинки у мами були дуже допитливими. Що це за велике жовто – біле коло на небі?

Вихователь виставляє на дошку картку із зображенням сонця.

- Що це? (Сонце) Яке воно взимку? Чи багато тепла посилає землі? Чому? А чому небо таке темне взимку? Чи завжди воно було таким? Розкажіть про зимове небо. Яких днів узимку найбільше? Ось так Сніжинки були разом, поки не підросли. Нарешті настав той день, коли матуся відпустила їх у широкий світ. Це був чудовий політ! Сніжинки кружляли над землею і не падали. Чому? Хто носив сніжинок по небу? Який зимовий вітер?

Дидактична гра «Розкажи про зиму»

За правильну відповідь дитина отримує паперову сніжинку, зняту з хмаринки.

- Якою буває природа взимку? Назвіть об'єкти живої та неживої природи.

- Які звірі взимку сплять? Хто на зиму змінює колір хутра? Які птахи залишаються зимувати? Яке дерево залишається взимку зеленим?

- Наша Сніжинка літала в повітрі й почала потихеньку спускатися на землю серед багатьох своїх сестричок-сніжинок. Усе навколо стало білим – і гори, і будинки, і дерева. Що відбувається з деревами, з рослинами взимку?

Заколисані хуртовинами, одягнені у теплі снігові шуби, сплять дерева й інші рослини. Ніщо не порушує їх спокою. Сняться деревам білі сни. Дрімають ялини і сосни, чітко виділяючись своїм темно – зеленим вбранням на білизні снігу, очікують на тепло гаї та переліски. Мріють про весну опушені білим хутром берізки й осики, клени й липи, граби й дуби. Рослини у зимову пору відпочивають. Сховані під шаром снігу, вони готуються до весни і не замерзають навіть у найлютіші морози.

Дидактична гра «Добре – погано»

Вихователь пропонує дітям об'єднатися у дві групи, і кожній групі висловити свої міркування, чому сніг – це добре або погано.

Дослідницько – експериментальна діяльність

Вихователь заносить до групи сніг у тарілці.

- З чого складається сніг? Як утворюється сніжинка? Чому сніг рипить, коли сильний мороз? Як ви думаєте, що станеться зі снігом у приміщенні? Чому він розтанув? Чому вода брудна? Яка тала вода на дотик? Чому не можна їсти сніг? Що станеться з водою, якщо винести її на повітря?

- Сніжинка сьогодні привела з собою своїх сестер. Але хтось їх не помітив і на них наступив – вони поламалися. Спробуйте скласти кожен свою сніжинку зі шматочків

Дидактична гра «Склади сніжинку»

Діти виконують індивідуально, отримуючи у конверті розрізану на частини сніжинку.

- Лежить сніжинка на землі, виблискує на сонці; а поруч – багато сестричок – сніжинок. Поглянула Сніжинка вгору і побачила на гілочці маленьку пташку.

Вихователь виставляє на дошці картку із зображенням зимуючої пташки

- Хто ти? Чи ти зими не боїшся? – запитала Сніжинка.

- Діти, що це могла бути за пташка? Чим вона харчується взимку? Чому птахи взимку тримаються ближче до житла людей? Чим ми можемо їм допомогти?

Вихователь виставляє на дошці картку із зображенням білочки.

- Поки ми розмовляли, пташка полетіла, адже її злякала маленька білочка

- А як ви, звірі в лісі, живете взимку? – запитала Сніжинка.

- Що білочка розповість? Як почуваються взимку ведмідь, їжак? Чим харчується дикий кабан? Як люди допомагають лосям? Кого ще можна зустріти в лісі?

Коли пригріє сонечко, наша Сніжинка перетвориться на краплинку води, стане парою і полетить до своєї мами – хмаринки на небо.

Вітерець кружляв сніжинки, Хто накрив ліси і гори

Ними засівав усе. Білим пухом всі підряд?

Від далекої хмаринки Диво – це сніжок біленький-

Він на землю їх несе. Так чарівно світ накрив.

Хто сніжинкам дав узори, І тихесенько, легенько

Хто їм дав такий наряд? Нам сніжиночку привів.

Підсумок заняття

- Чи сподобалася вам казка про пригоди Сніжинки? Що найбільше запам'яталося?

/Files/photogallery/P1191403.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 3705

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.